24 Aralık 2013 Salı

Sodalı Poğaça

 
Günaydın,
2013'ün son haftasındayız. Yeni yıla merhaba demeye çok az kaldı.
Bu son zamanlarda pek fazla bloğumu güncelleyemiyorum. İnşallah 2014'te sık sık yeni yayın yapmaya çalışacağım. Bugün, lezzet dergisinin bir ekinde yer alan sodalı poğaça tarifi var. Epey önce yapmıştım ama yayınlamak bugüne kaldı.
 
Beni facebook da takip etmek isterseniz buraya tıkladıktan sonra beğenmeniz yeterli.
 
Malzemeler;
1 şişe Soda
1 su bardağı Ayçiçek Yağı
40 gr yaş Maya
1 adet Yumurta
1 tatlı kaşığı Toz Şeker
1 tatlı kaşığı Tuz
4 su bardağı Un
 
Üzeri İçin;
2 yemek kaşığı Susam
 
Yapılışı;
Yumurtanın akını sarısından ayırın.(Üzerine sürmek için) Yumurta sarısı dışındaki tüm malzemeyi hamur yoğurma kabına alın karıştırın. Un ilave ederek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
Hamurun üzerine nemli bir bezle örterek 30 dakika dinlendirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak şekillendirin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpin. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. 
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. emegine saglık arkadaşım şimdiden mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  2. sodayla gerçekten çok güzel oluyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Poğaça nefis görünüyor. Elinize sağlık. Bana da beklerim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. Eline emeğine sağlık ben çok severim bu poğaçayı…
    Afiyetler olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe