19 Nisan 2013 Cuma

Milföylü Yufkalı Börek

 

 Güneşli İstanbul sabahından günaydın,
 
Geçen hafta kahvaltıya misafirim vardı. Kahvaltı soframız için de milföylü yufkalı börek yaptım.
Bugün de tarifini paylaşmak istedim.
Hem milföy hem de yufka ile birlikte yapılıyor. Hem de çok pratik ve lezzetli.
Daha önce yaptığımda milföyleri açarak yapmıştım. Ama bu kez açmadan yaptım, böyle daha pratik oldu. Patatesli iç harç kullandım ama istediğiniz iç harç ile  yapabilirsiniz. Çıtır çıtır bir börek oldu.
 
Malzemeler;
10 adet Milföy Hamuru
3 adet Yufka
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı Sıvı Yağ
1 şişe Maden Suyu
1 adet Yumurta
 
İç Harcı;
4-5 adet Patates
1 küçük Soğan
Tuz
Karabiber
1 yemek kaşığı Sıvı Yağ
1 yemek kaşığı Domates Salçası
 
Yapılışı;
Patateslerin kabuklarını soyup, küçük küçük doğrayın, tuzunu ekleyip haşlayın.
Haşlanan patateslerin suyunu süzün. Bir çatal yardımıyla ezin. Bir tencereye yemeklik doğradığınız soğanı ve sıvı yağı koyup, soğanları soteleyin. Bir yemek kaşığı salçayı ekleyin. Patatesleri ilave edin, birbirine iyice karışmasını sağlayın. Ocaktan alıp bir kenara koyun.
 
Milföy hamurlarını buzluktan çıkarın. Oda sıcaklığına gelmesini sağlayın.
Fırın tepsinizi yağlayın. Tepsinin altına 5 adet milföyü yerleştirin.(  4 adet milföy tam, birini de ikiye bölüp boş kalan yanlarına koydum)
Üzerine 1 adet yufkayı bütün halde  tepsinin yanlarından sarkacak şekilde milföylerin üzerine yerleştirin.
2 adet yufkayı sonra şeritler halinde bıçakla kesin. Yarısını tepsiye eşit şekilde dağıtın. Üzerine patatesli harcı koyun. Kalan yufkaları da yine eşit şekilde üzerine yayın. Bütün halde bırakılan yufkanın kenarları da üzerine kapatın. Kalan milföyleri de üzerine koyun. İstediğiniz büyüklükte dilimleyin. Üzerine dökmek için süt, soda, yumurta ve sıvı yağı karıştırın. Dilimlenmiş böreğin üzerine dökün.180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
 
Milföy hamurlarını tepsinizin büyüklüğüne göre artırıp, azaltabilirsiniz. Benim fırın tepsime 10 adet tam geldi.
 
Afiyet olsun...
 

12 yorum:

  1. ben de gecen gun peynirlisini yaptim. ama ben pogacanin da boregin de patateslisini severim aslinda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende patates yada kıymalı seviyorum daha çok börek ve poğaça da,sevgiler

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım. Börek nefisss....Bir dilim aldım bile. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tarif hiç denememiştim.Uygun zamanda yapıcam eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mutlaka deneyin derim memnun kalacaksınız tadından, sevgiler

      Sil
  4. ellerine sağlık canım.börek belliki nefis olmuş.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Afiyetler olsun kimbilir ne lezzetlilerdi..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel tarifleriniz var bayıldım ellerinize sağlık.Blogunuz çok güzel

    sevgiler

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe