20 Mart 2015 Cuma

Portakallı Haşhaşlı Kek

Günaydın,
Güzel bir cuma günü olsun ve hafta sonu da güzel geçsin.
Bu sabah erkenciyiz. Doruk Alp erkenden uyanınca kahvaltımızı yaptık.Biraz oynadık.Günün koşturmacasına başlamadan da tarifimi paylaşayım dedim.
Portakallı Haşhaşlı Kek bu aralar takıntım, bu ara pek sık yaptım.Yerken haşhaşların  çıtır çıtır ağza gelmesi hoşuma gidiyor.Birde portakal olunca nefis oluyor.

Malzemeler;
4 adet Yumurta (oda sıcaklığında)
2 su bardağı Toz Şeker
1 su bardağı Sıvı Yağ
2 yemek kaşığı Mavi Haşhaş
2 adet Portakalın Suyu 
1 paket kabartma Tozu
1 paket Vanilya
1 adet Portakal kabuğu rendesi
2,5 su bardağı Un

Yapılışı;
Yumurta ve şekeri mikserle 5 dakika çırpın. Portakal suyu ve sıvı yağı ekleyip,çırpmaya devam edin.
Vanilya, kabartma tozu ve unu ekleyin.En son portakal kabuğu rendesi ve haşhaşı ekleyin. Yağlanmış kalıbınıza dökün. 180 derece fırında pişirin. Pişip pişmediğini kürdan testiyle anlayabilirsiniz.
Keke kürdan batırın, kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir.
Fırının kapağını ilk 20 dakika kesinlikle açmayın.Yoksa kekiniz kabarmaz.
Afiyet olsun.


27 yorum:

  1. Haşhaşı kekte, kurabiyede, tatlıda kullanmasını çok seviyorum. çıtır çıtır ağza gelmesi çok hoş oluyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Saadet Hanım, bende bu yüzden seviyorum haşhaşı hem rengi hemde çıtır çıtır ağza gelmesi hoşuma gidiyor,sevgiler

      Sil
  2. Bir kere de benim kekim kabarırmı şöyle :( Elinize sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,kabarır neden kabarmasın ki, püf noktalarına dikkat ederseniz bu kekten daha çok kabarır.Önemli olan tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması ve gerektiğinden fazla karıştırmamak,sevgiler

      Sil
  3. Nefis görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  4. Haşhaş, tariflere ayrı bir lezzet katıyor. Dün yaptığım poğaçaya da haşhaş ekledim herkes çok beğendi. Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,çıtır çıtır güzel oluyor, sizinde elinize sağlık

      Sil
  5. Şahane olmuş. Ellerinize sağlık . Tam portakal In zamanı geçmek üzere acele edelim yapmak için.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor ,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık nefis görünüyor ben hiç haşhaş kullanmadım kekler de. deneyebilirim.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çayımın yanında ne iyi giderdi ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Aynen dediğiniz gibi haşhaşın çıtır çıtır yenmesi keklerde benim de çok hoşuma gider.
    Haşhaşı bir çok yerde kullanırım.. Portakal kokusuyla da nefis olmuştur... ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor... portakallı olan her şeye bayılırım :)

    blogda yeni stil ve gezi postlarım var beklerim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. ne hoş bir kek özellikle çocuklar bayılıyorlar kek içindeki haşhaşlara ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. gerçekten nefis bir kek bende yapıyorum sık sık ellerinize sağlıkk

    bende bloğuma desteklerinizi bekliyorum

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe