6 Şubat 2013 Çarşamba

Krem Şantili Poğaça


Herkese kocaman günaydın, bu haftanın da ortasına geldik sayılır.
Bugün puf puf yumuşacık bir poğaça tarifim var.Sanırım içinde hem krem şanti, maya ve kabartma tozu olmasından dolayı hemen bayatlamıyor. Ertesi gün bile yumuşacıktı.
Misafirlerim, eşim ve annem tarafından çok beğenildi.
Kendileri sık sık yapılacaklar listesine alındı :))
 
Malzemeler;
 
1  paket toz krem şanti
200 gr tereyağ
1 yemek kaşığı aktif kuru maya
3 çorba kaşığı sıvı yağ
2 adet yumurta ( birinin sarısı üzerine sürülecek)
1 su bardağı ılık süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
6 su bardağı un
 
İç Malzemesi;
 
Peynir
Maydanoz
 
Yapılışı ;
 
Hamur yoğuracağımız kaba ılık sütü ve mayayı koyun ve mayanın erimesini bekleyin.Kremşanti, tereyağ, sıvı yağ, yumurta ve tuzu ekleyin.Kabartma tozu ve unu azar azar ekleyip, yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.Üzerini örtüp 1 saat mayalandırın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizde açın.Arasına iç harcından koyup kapatın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpin. 180 derece fırında  üzeri kızarıncaya kadar 25-30 dakika pişirin.
 
Afiyet olsun...
.

11 yorum:

  1. En sevdiğim poğaça hmm ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Krem şanti bana ilginç geliyor poğaçanın içinde, her ne kadar toz olarak kullanılsa da. Ama ayrı bir yumuşaklık veriyordur diye düşünüyorum. Denemeden bilemem değil mi :)
    Görüntüsü ise çok iştah açıcı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık...hic denemedim bu tarifi ama merak etmiyorum da değil...

    YanıtlaSil
  4. ben sürekli değişik poğaçalar deniyorum bugünlerde ellerinize sağlık aldım deneme içim gittim >:)sağlıklaa

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Deniz,
    İlk başta bana da ilginç geldi krem şanti ama deneyince gördüm ki gayet güzel oluyor.Anlaşılmıyor bile içinde krem şanti olduğu
    Teşekkürler, sevgiler :))

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Canan, Rumeysa sevgiler :))

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim Hande, kolay gelsin afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık krem şantili poğaca gerçekten çok güzel oluyor.Bir kere yapmıştım bak aklıma getirttin iyi oldu yeniden yapayım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. kıyır kıyır çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ben de denemedim bu tarifi.sizinki oldukça leziz görünüyor.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık ...Harika olmuşlar...
    Denememiş olan arkadaşlarıma sesleniyorum gerçekten çok güzel oluyor ...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe