23 Ağustos 2013 Cuma

Vişne Reçeli

Malzemeler;
1 kg Vişne
1 kg Şeker
Yarım Limon Suyu
 
Yapılışı;
Vişneleri güzelce yıkayıp, saplarını çıkarın. Çekirdeklerini ayıklayın. Bir tencereye bir kat vişne bir kat şeker olacak şekilde döşeyin. Tencerenin kapağı kapalı şekilde bir gece bekletin. Vişneler sabaha kadar sulanacaktır. Ertesi sabah tencereyi ocağa koyun ve kaynatmaya başlayın. Reçel kıvam alıp koyulaşmaya başladıktan sonra yarım limon suyunu ekleyin. Bir taşım daha kaynattıktan sonra ocağın altını kapayın ve ocaktan alın. Ilındıktan sonra kavanozlara koyun, ağzını sıkıca kapayın.
 
Reçelin piştiğini anlamak için porselen bir tabağa reçelden  alın ve ortasından tahta bir kaşıkla çizik yapın. Reçel yavaş yavaş birleşiyorsa pişmiş demektir.
 
Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. En sevdiğim reçel. Ben de yapacağım daha vişneler tükenmeden :)) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Benim de en sevdiğim reçellerden biridir. Şimdiden sizin de ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim reçeldir.ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. canımmm ellerine sağlık çok severim vişne reçelini harika olmuş afiyetle yiyin..

    YanıtlaSil
  5. Canım merhaba beni izlemeye almışsınız bende hemen alıp ziyarete geldim o kadar çok blog var ki bu güzel sayfayı fark etmemişim.Reçelin harika ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Visne recelii cok severim..ne yazikki burada visne bulamiyorum:( elinize saglik..

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe