4 Kasım 2012 Pazar

Kabartma Tozlu Poğaça



Malzemeler;


1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı yoğurt
yarım paket margarin (oda sıcaklığında)
2 adet yumurta ( yumurtanın birinin sarısı üzerine sürülecek )
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
üzerine dökmek için susam

Yapılışı;

Yoğurma kabımıza, un ve susam hariç tüm malzemeleri koyup karıştırıyoruz.Sonra azar azar unu ilave ediyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
Yoğurduğumuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde şekillendirip, yağlı kağıt serilmiş tepsimize diziyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam döktükten sonra 160 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Kurabiye gibi oldu üstelik tuz miktarı da fazla emeğim boşa gitti

    YanıtlaSil
  2. Emeğinizin boşa gittiğini düşünmenize üzüldüm. Sonuçta kabartma tozlu bir poğaça, mayalı poğaça gibi puf puf olması beklenemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BÖLE DURUMLARDA 1 DEFA ISIRDIMMI TADINI BEĞENMEDİĞİM ZAMAN AYNEN ÇÖPE YOLLUYORUM CANIM ÇOK SIKILIYOR EMEĞİMEMİ YANAYIM MASRAFINAMI

      Sil
  3. Ben yaptim cok guzel olduu teskkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, afiyet olsun. Beğenmenize mutlu oldum:)) sevgiler

      Sil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe