21 Aralık 2012 Cuma

Patates Salatası


Haftanın son gününden herkese günaydın:))

Patates salatası benim en sevdiğim salatalardandır. Hem yapımı kolay hem de lezzetli oluyor.
Çok sık yaparım, güzel de yaparım:))Tadına bakanlar öyle söylüyor ben onların yalancısıyım :))
Umarım siz de beğenirsiniz.


Malzemeler;
1 kilo patates
1 orta boy kuru soğan
1 demet maydanoz,
5-6 adet marul
2 orta boy domates
1 demet yeşil soğan

Sosu için;
1 limon suyu
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz


Yapılışı;
Patatesleri güzelce yıkadıktan sonra haşlama tenceremize alıp, haşlıyoruz.Patatesler haşlandıktan sonra ocaktan alıp suyunu süzüyoruz.Soğuyunca kabuklarını soyuyoruz. İstediğimiz büyüklükte doğruyoruz.Salata malzemelerini ayrı bir kapta doğruyoruz.Patetes ve salata malzemelerini karıştırıyoruz. Sosu için limon suyu,zeytinyağı ve tuzu güzelce karıştırıyoruz.Salatamızın üzerine her tarafına gelecek şekilde döküyoruz.Ama çok fazla karıştırmayın ki patatesler ezilmesin.
Salatamız afiyetle yenmeye hazır.
Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. patetesi her türlü çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Enfes gözüküyor canım ,ellerine sağlık:)uzun zamandır hazırlamamıştım hatırlattın iyi oldu:)
    öperim seni..mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  3. Sağol İnci Ablacım.Kışın çayın yanında güzel gidiyor patates salatası.Sana da güzel bir hafta sonu diliyorum.Öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim canım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe