30 Mart 2013 Cumartesi

Tam Buğday Unlu Tombul Ekmek


Herkese güzel bir hafta sonu dileklerimle Günaydın,
 
Bu gün nefis bir ekmek tarifim var.Hafta sonunda kahvaltı sofralarınıza eşlik edecek, herkesin yerken parmaklarını da yiyeceği bir lezzet.
Ne zamandır evde ekmek yapmak istiyordum.En sonunda cuma günü yapabildim.
Sevgili Oya Hanım'ın , tombul ekmek tarifini uyguladım.Oya Hanım ekmekleri yaş maya kullanarak hazırlamış, benim de evde yaş mayam kalmamıştı.Onun yerine aktif kuru maya kullandım.
Annem, Meltem ve eşimden tam not aldım.
Bundan sonra da denemelerim devam edecek.Şimdi gelelim tarifimize;
 
Malzemeler;
 
4,5 su bardağı Tam Buğday Unu
4 tatlı kaşığı Yuva Aktif Kuru  Hamur Mayası
1 su bardağı Ilık Süt
1/2 çay bardağı Sıvı Yağ
1 tatlı kaşığı Toz Şeker
1 tatlı kaşığı Tuz
1 adet Yumurta
1 çay bardağı Ilık Su
 
Üzeri İçin,
 
Yulaf Ezmesi
Haşhaş
Susam
Çörekotu
 
Yapılışı;
 
Hamur yoğuracağınız kaba maya,ılık su ve toz şekeri koyun.15 dakika mayalandırın.
Sıvı yağ, süt,tuz, yumurtanın beyazını ekleyin ve karıştırın.Ununu azar azar ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun.Hamuru altı eşit parçaya bölüp her birini elde yuvarlayın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, yulaf ezmesi,haşhaş serpin.
Ilık bir ortamda 30 dakika mayalandırın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstleri hafif kızarana kadar pişirin.
 
Afiyet olsun...



8 yorum:

  1. Ellerine sağlık tam buğday unuyla çok lezzetli olur sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,gerçekten de çok lezzetli oldu.Sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Benim yaptıklarımdan bile lezzetli görünüyorlar.. Afiyetle yiyin..:) Benimde adımı yazdığın için teşekkür ederim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sıcak sıcak afiyetle yedik:))
      Siz usta olmuşsunuz, ben daha çırağım.Sevgiler:))

      Sil
  3. Ellerine sağlık canımm sıcacıkken içine tereyağını sürüp sürüp yemesi nasılda keyifli olur.Afiyetler olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim,sormayın nasıl da güzel oldu tereyağla yemek :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Diyet icin cok guzel bi tarif

    YanıtlaSil
  6. Benim de aklımda bu ekmeklerden yapmak vardı, sizde gördüğüm iyi oldu. Haftasonu yapıp iftara sahura yemeli, Ellerinize sağlık, sevgiler....

    YanıtlaSil

Special design for Şeker Mutfağımız by GeCe